Je mi momentálně 22 let a bydlím v Praze. Vždy jsem byl citlivým člověkem, i když jsem vyrůstal. Život se po rozvedení rodičů dost změnil. Následovala střídavá péče a byly boje mezi matkou a otcem…s tím že jsem žil u matky, po každé návštěvě u táty na mě matka řvala a vyčítala mi chyby mého otce, jelikož jsem jeho dokonalá genetická kopie.
Tohle pokračovalo celých 8 let. Během té doby k nám domů chodil každý rok jiný partner matky a když se doma hádalo, nikdy nebyl klid. Postupem času jsem se uzavřel do sebe a moje známky ve škole šly ke dnu. Začal jsem být v depresi a úzkosti, ale to jsem nevěděl až do mých 19ti let, kdy jsem poprvé vyhledal pomoc, nikdo si ničeho nevšiml, protože jsem byl bezproblémový. Celé to začalo od 7. třídy základní školy až do maturity.
Po maturitě v červnu 2021 jsem byl chvíli v pořádku, ale začali se mi prohlubovat deprese a začaly se objevovat sebevražedné myšlenky a já tedy vyhledal v srpnu 2021 psychiatričku. Nasadili se první antidepresiva a já byl rád že se konečně něco zlepší.
Nastoupil jsem do mé první práce v září 2021 a první měsíc vše klapalo jak má. Poté nastal rychlý sešup a já musel být po sebevražedném pokusu hospitalizován na psychiatrii. V mém případě to bylo akutní oddělení psychiatrie ve Vojenské nemocnici v Praze.

Byl jsem překvapen co za lidi tam bylo a jak se s nimi zacházelo. Sestry, které tam většinou pracovali déle než 10 let na tom samém místě, nijak nepomohli nikomu v krizi a počkali až začnou být agresivní, aby je mohli zavřít na izolaci…. doslova polstrovaná místnost 2,5x3x2,5 metru, kde byla jen postel s kurty a dveře tak metr tlusté. Vtipné je, že co jsem se později dozvěděl je to, že se nesmí u nich kurtovat, ani když je to potřeba. Já jsem byl tedy čerstvě po sebevražedném pokusu a byl jsem emocionálně absolutně v háji.
Všude jsou kamery, i na pokojích a vidí i v noci, což je standartní na pražských psychiatriích. Když jsem v noci měl velké úzkosti a měl jsem sebevražedné stavy tak jsem brečel v posteli a doufal jsem že už to utrpení skončí.
Bylo to moc a tak jsem zmáčknul tlačítko na zavolání sester, které bylo absolutně všude z bezpečnostních důvodu. Po 20ti sekundách se rozletěli dveře pokoje a sestra na mě začala ječet, co dělám a proč nedojdu na sesternu????
Nakonec se teda uklidnila a dala mi prášek na uklidnění. To jsem nevěděl že mají zákaz používání benzodiazepinů pro všechny lidi s hraniční poruchou osobnosti.
Takže jsem dostal hydroxyzin, který mi nepomohl. když jsem prosil o něco víc tak mě poslali pryč a zavřeli přede mnou prosklený dveře a začali se smát. Zastali se mne i ostatní pacienti kteří byli dost naštvaní a ječeli tam na ně. Byli vždy mou největší a jedinou podporou Když jsem si ráno stěžoval doktorce tak ještě byla naštvaná že jsem si dovolil stěžovat. tehdy jsem se dozvěděl že mi diagnostikují HPO a že je to nevyléčitelné a jenom zabírám místo. (vtipné je že mě i tak nepustili přes 13 dní 🙂 )
Byl jsem tedy „dobrovolně“ hospitalizovaný na místě, kde lidi jenom monitorují a není zde prostor na psychologa, terapii, skupiny či jenom i krizovou intervenci…. cokoliv jiného než jen ležení na pokojích nebo hraní puzzlé ve společenské místnosti aka jídelně.

Jelikož jsem poté byl mnohokrát i v Bohnicích, tak vím že tohle není normální, i na akutních odděleních je podpora nějakého typu. Kdykoliv když jsem měl krizi tak mi odmítli dát něco účinného a když jsem je ze zoufalství poprosil ať mě přikurtují k posteli, protože jsem se bál, že si ublížím. Tak mě taky poslali do háje, prej že to nesmí. Doufali, že akutní oddělení které je tedy moderní a je zajištěné na minimalizaci rizika sebevraždy je zachrání a oni nemusí dělat svou práci.
Toto byla jedna moje první z 25 hospitalizací a to co následovalo bylo peklo. Když jsem se poprvé předávkoval prášky tak mě po pobytu na jipce v Motole poslali do Bohnic. Tam jsem naopak byl přivítán milým personálem na oddělení 26 a s doktory, kteří mě vnímali jako člověka a chtěli mi pomoci. S léky tam nebyl problém a terapie, i když nedostatečná kvůli dnešnímu stavu psychiatrie… byla lepší než nic.
Během následujících 2 let jsem byl hospitalizován ještě 23x jak v ÚVN tak na všech akutních odděleních Bohnic. Byl jsem několikrát i na oddělení 27, poté od září 2022 na novém oddělení 36, které nahradilo 27. Vždy se mnou bylo zacházeno relativně v pořádku a ano byly výjimky, ale bylo to vždy o lidech a nebyl jsem terčem systému, který nefunguje. Vím, že si všichni stěžují na 27 aka neklid, ale ke mně byly sestry a hlavně doktoři profesionální. Naopak to co jsem viděl za lidi co tam vezli… nedivím se, že zařízení má takovou reputaci jakou má, pokud vypovídají tihle pacienti.

Jelikož nejbližší pohotovost k mně je ÚVN, tak jsem v případě propadů jezdil tam. Byl jsem v podstatě vždy setkán s odporem ze strany personálu. Nevím jestli to není kvůli tomu, že tam můj otec pracuje také. Je to možné, ale moje peer terapeutka tam teď byla také hospitalizována nedávno a také mi popsala stejně nechutný přístup těch stejných sester a personálu, jako jsem zažil já. Během následujících 10ti celkových hospitalizací v ÚVN jsem se snažil odtamtud vypadnout co nejdříve a také jsem si propašoval při pozdějších hospitalizacích rivotril, kdybych ho potřeboval, protože jsem věděl že mi nikdo nepomůže a že jsem vpodstatě ve vězení… teda s překvapivě dobrým jídlem. Dopadlo by to špatně pro mě… později jak jsem začal být více zoufalý postupem času tak i vůči personálu. Není to v pořádku.
Během dvou let jsem zažil skutečnou šikanu od zdravotnického personálu všude. Záchranka, emergency, sestry a doktoři, doslova jsem viděl tu změnu chování ve chvíli kdy zjistili, že jsem hraničář. Už nikdy jsem nedostal stejnou péči jako zdravý člověk. Ani kvůli fyzickým problémům. Teď jsem ve fázi kde mám pravděpodobně vyhřezlou ploténku a každý den je pro mě utrpením a díky mé diagnóze nedostanu léky které by mi pomohly, protože mám zvýšené riziko závislosti. Jsem už tak v prdeli že jsem si musel sehnat tramal sám a až mi dojde okolo října a nebudu mít na nový tak mám naplánováno, že umřu. Tenhle svět mě tady nechce a já už se trápit dál nebudu.
3. 5. 2024 v 0:13
Ahoj, četla jsem tvuj příběh a není pravda, že svět tě tu nechce. Každý z nás má na světě svý místo. Moc bych ti přála, abys zase našel malý důvod, proč tu zůstat. Vím, že život je pro tebe hnusnej a bez Tramalu si to neumíš představit, ale třeba existuje i jinej lek/ terapie, kterej by tě z toho dostal. Nepřemýšlel jsi o tom? Medikace neřeší příčinu. Ahoj….
6. 3. 2025 v 17:46
Ty nevíš co prožívá takle tyhle laciný keci si nech pro sebe.ja ho naprosto úplně chápu jestli tady ten člověk ještě je ať mi dá kontakt jestli si to teda tohle přečte
7. 5. 2024 v 1:13
Té diagnóze hraniční porucha osobnosti ani nevěřte. Odborníci to sázejí hlava nehlava, jak je člověk mladý a je mu hodně
špatně, reálně v těžké situaci, tak loupnou HPO a přitom je to u spousty lidí nesmysl a k HPO se až na vyjímky chovají při terapiích špatně – nevím proč to nazývají terapií. Tu diagnózu bych dala té paní sestře cholerické, sama by potřebovala diazepam a tu výtečnou léčbu, která se aplikuje pro HPO šmahem, všechny hodí do jednoho pytle, ovšem odborně. Taky existuje PTSD, CPTSD, ale to šoupnou pod HPO. U HPO bývají deprese, sebevražedné myšlenky, traumata, pychóza, OCD….vlastně jsou tam kolem a kolem snad všechny diagnźy , byť se vám nálady nestřídají, nemáte černobílé vidění světa, nenavazuje snadno vztahy, které rychle ukončujete, byť nejste chováním kápo….celé je to pastavené na hlavu. Přitom HPO se původně diagnostikovalo na stavy, kdy je pacient na hranici neurózy a psychózy, tak nevím jestli ho chtějí dohnat do psychózy, aby to přediagnostikovali na psychózu. Bohužel, jak vám tu diagnózu někdo dá, tak se to dál bere, že to tak je……je to celé psycho. Terapie je nejcitlivější povolání, zde o tom mluví laskaví odborník, který nemá poruchu osobnosti https://www.youtube.com/watch?v=qUYlC-MufyM&t=4185s Ten personál se chová tak, že u pacientů by to vyhodnotily jako porucha osobnosti – hraniční, narcistická, asociální, rysy disociální… možná hraniční s komorbiditou narcistní poruchu nebo narcistní porucha s comorbiditou hraniční poruchy….taková morbidní porucha v komorbiditě morbidni poruchy, případně jen rysi, součástní poruchy je viktimizace. Přitom znám x lidí s diagnózou HPO, který jsou jemný, chovají se slušně, bezpečně, nepřekračují hranice – spíše tam jsou deprese, traumata, PTSD, CPTSD, chybí jim zázemí a zažívají osamělost, ale to ještě neznamená HPO. A znám lidi s HPO, kde tu diagnózu chápu v rovině stigamtizace, že jsou to drsoni drsní hranice překračující, chováním kápa – tak jestli pak není spíš mix poruch osobnosti s narcistní poruchou nebo rysy narcistní poruchy….nebo prostě různě prokombinované. Někteří odborníci by měly změnit povolání, jít pracovat někam do banky, korporátu přes byznys obchodu, kde se na lidskost moc nehraje, případně pak ty ciltivý jedinci se vzdálí z půdy loktařů a vydají se na dráhu pomáhajicí profese, kde svoji lidskost, citlivost využíjí ku prospěchu. Jinak z vojenské nemocnice znám i dobrou referenci, velice pozitivní, ne z krizové centra. Čím víc je člověk v háji, v nouzi, ve srabu, tím větší šance na takové zkušenosti, o které píšete. Jsou odborníci vyjímky, kteří v sobě mají citlivost, lidskost, nemají v sobě narcismus, jsou fundovaní, jen jich je bohužel menší procento. Málo těch, kteří z psychologie neudělají galimatiáš a pak jsou tu ti, kteří tu psychologii před kamerou a vhodným obecenstvem předvedou na jedničkou a v zákulisí opak viz. např. Cimický. Nízká míra empatie a narcistní rysi jednání k pacientům, manipulace s psychologií ( gaslighintg), jsou patrné u více odborníků, pracovníků.
9. 6. 2024 v 12:14
Ahoj, četla jsem Tvůj příběh. Drž se. Chování zdravotnického personálu je někdy fakt na pěst. Projde jim to, za co by u nás byl vyhazov s velkým V. Jinak k těm Bohnicím: Přítel nebyl žádný raubíř ani fetka, ale jak se k němu chovali, to byl fakt humus. Ono někdy stačí, když je doktor nebo sestra zamindrákovaný ho*do. Přítele jedna bohnická šikula půjčila na hraní jeho narc manipulativním rodičům. Ti mu sedm let spouštěli paranoiu (čumí na tebe celé představenstvo BD, koho si vedeš do baráku), no a přítel je teď uteklej, lítá v paranoie po Praze. Kdyby Bohnice respektovali jeho vůli a přání, je dneska v pohodě.
11. 7. 2024 v 12:00
Už neplatí tvrzení, že hraniční porucha osobnosti je neléčitelná. Je několik míst v ČR, kde se na tom dá úspěšně terapeuticky pracovat.
26. 7. 2024 v 9:15
Mudr. Martin J.Stránský: Není možné, aby najednou tolik lidí mělo HPO. https://www.facebook.com/reel/372945338953734 Tady je vidět, jak mizerně probíhá diagnostika
Postraumatická stresová porucha: Psychoterapeut by se měl snažit být empatický, klidný, příjemný. Občasnými a vhodně volenými otázkami se dostává k podrobnostem a rozebírá je společně s pacientem. V žádném případě nesmí vnucovat pacientovi své vlastní názory – naopak, pacient dojde k závěrům sám. Pacient by se neměl bránit emocím (vztek, bezmoc, pláč…), je vhodné jej podporovat v projevech citů, neboť zde je vynikající způsob zbavit se napětí a vnitřně si ujasnit svůj postoj k traumatu, případně později formulovat cíle do dalšího života. https://cs.wikipedia.org/wiki/Posttraumatick%C3%A1_stresov%C3%A1_porucha
Terapie je nejcitlivější povolání : https://www.youtube.com/watch?v=qUYlC-MufyM&t=2133s
8. 2. 2025 v 9:07
Děkuji, moje dcera má diagnózu HPO, ale já mám částečný autismus (pravděpodobně), takže té diagnostice není možné věřit.
Já jsem se od roku 2017 dozvěděl jen osobní názory lékaře na svou osobu, žádná komunikace nebyla, od soudních znalců Klosse a Kubej mám diagnostikovanou právě hraniční poruchu osobnosti, a paranoidní vadu charakteru.
Nikdo by se neměl pokoušet si diagnostiku dělat sám z volně dostupných informací, ale je to výrazně lepší než se spolehnout na lékaře.
Mě lékařská péče naučila že se můžu spolehnout jedině na sebe a ostatní pacienty (zatím jen dvě hospitalizace).
Kdyby se mi diagnóza částečný autismus nepotvrdila opakovaně v průběhu čtyřiceti let tak bych tomu sám nevěřil, a musel jsem si udělat vlastní přehled, protože jsem se ke komunikaci s lékaři vlastně nedostal, jen mi dorektivně řekli kdo jsem a napsali mi to do lékařské zprávy.
Mě se osvědčilo sdílet své problémy s ostatními pacienty, mají lepší náhled než personál.
Byl jsem jak na krizovém oddělení 21 v Bohnicích, tak na novém neklidu P. 36, ke mě se zdravotní bratři zachovali skvěle a beru to de fakto jako záchranu života , ale stížnosti ostatních jsou autentické a upřímné.
Já na zmírnění chronických bolestí od páteře, úzkosti, deprese a nespavosti používám konopí, zcela bez vedlejších účinků, a protože se to nesnažím zakrýt, jsem pro personál „jen feťák“ co si za to může sám.
V případě že vám někdo diagnostikuje jakoukoliv poruchu osobnosti doporučuji zajistit si vlastní informace, a nezávislé posouzení zejména hraniční porucha osobnosti a aspergrův sindrom se opravdu dává namátkou a odhadem.
Jsem rád že někdo doplnil jak má vypadat spolupráce s trapeutem či lékařem, ale osobně jsem to nikdy nezažil.
Mě zdravotní bratři na neklidu v Bohnicích prakticky zachránili život „přes odpor lékaře“ ale stížnosti ostatních pacientů jsou bohužel autentické.
Sleduji to od vraždy v Tesco na Smíchově, tedy od roku 2016.
Vždy spoléhejte na rady lidí kteří mají s duševní nemocí vlastní zkušenosti, a věřte sami sobě.
Všem přeji aby ústavní léčbu užít nemuseli, nestojí to za to.
S pozdravem Martin Žežulík
9. 8. 2024 v 21:00
Tak já si dovolím mít komentář k autorovi tohoto článku. Vůbec nechápu, jak si dovoluješ napsat tohle: „Vím, že si všichni stěžují na 27 aka neklid, ale ke mně byly sestry a hlavně doktoři profesionální. Naopak to co jsem viděl za lidi co tam vezli… nedivím se, že zařízení má takovou reputaci jakou má, pokud vypovídají tihle pacienti.“
Protože tys byl na pavilonu tehdy ještě 27 (nyní ten 36) nedávno a podle toho, co píšeš časově, tak už tam byl primář pan doktor Páv. Ano, v tu dobu už tam bylo hodně změn k lepšímu, jak přístup personálu, tak přítomnost psycholožky, činnostní terapeutky, místo jednoho pokoje byl „kiosek“ s počítačem a internetem pro pacienty. Vizity už neprobíhaly na pokoji, ale pan primář a ošetřující lékaři si brali jednotlivé pacienty do pracovny. Sprchy byly odděleny přepážkami a spousty dalších změn k lepšímu, alespoň v rámci starého hnusného přízemí pavilonu 27.
Ano, já tady kdysi psala svůj příběh z pavilonu 27, ale tehdy to tam bylo všechno jinak. V roce 2010 byl primář ještě Dr. Miklóš, který byl dost příšerný, ale pak to převzala prim. Strunzová a to byla katastrofa, mučírna a četla jsem všechny příběhy, co tady lidé zveřejňovali a pod všechno bych se podepsala a vím, že to tam tak probíhalo a jen díky této iniciativě byla prim. Strunzová „odejita“, v roce 2019 nastoupil prim. Páv a začaly se dít změny k lepšímu… Takže laskavě se nevyjadřuj k tomu, co jsi nezažil a nedovoluj se vyjadřovat o vážně nemocných lidech tak, jak tady píšeš. Aby se tak pak někdo nevyjadřoval o tobě (protože podle toho co a jak píšeš, tak taky asi nebudeš andílek).
Vidíš, já ti zas nechci věřit co, to píšeš o ÚVN, byla jsem tam 5-krát na uzavřeném oddělení a personál perfektní, sestřičky a bratři milí, zajímali se, bavili se s námi, na rozdíl od bývalého přízemí pavilonu 27. Jediné, co mi vadilo, že tam nebyly žádné aktivity, i když jsem tam byla vícekrát i v takovém stavu, že jsem zvládla jen spát. S psychology jsem tam mluvila, lékaři se zajímali, jeden Dr. si mě bral ob den skoro na hodinový pohovor… Akorát tedy kuřárnu nemuseli rušit, ale chápu, je to v rámci klasické nemocnice.
Takže příště si zameť před vlastním prahem a nevyjadřuj se k něčemu, s čím jsi neměl vůbec zkušenost!!!
18. 8. 2024 v 8:22
reakce na ROZEZLENOU PACIENTKU: Autor článku se nestěžuje na Bohnice – na pavilón v Bohnicích 27 (dříve neklid), nyní 36 (nyní neklid). Píše pouze o špatné zkušenosti v ÚVN a píše, že v Bohnicích to zažil lépe. Vaše reakce nekoresponduje s obsahem článku. A nezdá se mi, že to co autor píše, si někdo vymyslí, někde se ta zkušenost stala. To normálně člověka bez zkušenosti nenapadne. A je pravda, že je rozšířený dehonestující přístup k problematice, o které píše autor.
18. 8. 2024 v 9:44
Pro ROZLOBENÉHO PACIENTA : píšete: ,,Takže laskavě se nevyjadřuj k tomu, co jsi nezažil a nedovoluj se vyjadřovat o vážně nemocných lidech tak, jak tady píšeš. Aby se tak pak někdo nevyjadřoval o tobě (protože podle toho co a jak píšeš, tak taky asi nebudeš andílek).,,
Moje odpověď: Kde v článku se špatně vyjadřuje o vážně nemocných lidech? Nikde to tam nevidím…? Autor píše slušně a spíše z vás cítím agresivní mluvu viz. laskavě se nevyjadřuj…nedovoluj se vyjadřovat… nepiš o tom co si nezažil ( jak to víte?), zameť si před svým prahem, nejsi sám andílek ( mne to z textu nevyplývá a autora neznám, takže závěr v domněnce, pokud se tedy neznáte osobně).
Tady je také svědectví jedno z let více zpět, ale stejně jak je to možné a v té době by se to zase popíralo a nedělám si iluze o těch jednotlivcích co se tak chovali, ti se moc nemění: https://neklid.net/kdyz-selze-lecebny-system/
Diplomová práce na HPO, od strany 50 jsou osobní zkušenosti klientů https://www.pvsps.cz/data/2019/05/20/12/vanickova_klara.pdf
18. 8. 2024 v 10:09
symptomy v průsečníku u HPO (BPD) a CPTSD
https://www.google.com/search?sca_esv=37e4e18c62986b32&sxsrf=ADLYWILVvqYAnenrYshQ8bqoDFjwOrSBYg:1723967338459&q=BPS++CPTSD&udm=2&fbs=AEQNm0Dg3jL7_nUV4_inb0jRKZuKZx2IIA0zQj2nIoYPgN35RKa7LgPYdXmO-7w1OLTfaHuOk-551kcFzigmFTmy1xkRFE2stYfXty2S1RiyW_7oOCGZJwqaWUWhO0PDgr60R0rf10zFlkyZTpBEl8G65MIm7kwyxmzE4vyOx7LfY45HtzQ4ji8&sa=X&ved=2ahUKEwjhqsDmhv6HAxVGnP0HHanxOiMQtKgLegQIEhAB&biw=1604&bih=752&dpr=1.2#vhid=-zKWCvuSUWnGwM&vssid=mosaic
19. 8. 2024 v 21:49
Pokud jste správně četl, SOS, tak v úvodu cituji, co napsal autor, tak ještě jednou: „Vím, že si všichni stěžují na 27 aka neklid, ale ke mně byly sestry a hlavně doktoři profesionální. Naopak to co jsem viděl za lidi co tam vezli… nedivím se, že zařízení má takovou reputaci jakou má, pokud vypovídají tihle pacienti.“
Mě naštvalo, jak on se vyjadřuje o spolupacientech v Bohnicích („tihle pacienti“), tedy o těch, kteří tady psali dříve své výpovědi a že je dehonestuje a shazuje jejich výpovědi. Jenomže autor nezažil to, co se v Bohnicích do roku 2019 dělo, jelikož tam do té doby nebyl, tak by se k tomu neměl vyjadřovat. Sice je fajn, že tam zažil lepší přístup, ten tam ale od toho cca konce roku 2019 je ke všem (jak ještě na pavilonu 27, tak nyní na pavilonu 36). Příběhy, které tady lidé psali, jsou pravdivé, všechny jsem je četla a tohle se tam přesně dělo do doby, než odešla ta příšerná primářka, jenomže autor ji tam právě nezažil, ani to, co se tam dělo, zažil až výrazná zlepšení.
Proto píšu, že já mu zas moc nevěřím o ÚVN, kde jsem tolikrát byla a nic takového jsem tam nepozorovala. Když on zpochybňuje naše výpovědi, já mu zas nevěřím jeho, protože jsem v ÚVN zažila dobrý přístup. Takže to on tady první začal zpochybňovat to, co píší lidé tady v prvních příspěvcích, což se mě dotklo, proto jsem reagovala. Takže tak.
21. 8. 2024 v 6:27
Rozezlená pacientka: Jj. to máte pravdu, mne to při čtení uniklo.
8. 2. 2025 v 9:24
Děkuji za tyto komentáře, na začátku jsem měl z tradičních pacientů oddělení neklid sám strach, ale vlastně mi pomohli.
Závislost je jedna z nejčastějích komplikací a a sociální propad mi přijde jako automatická součást duševní nemoci, mě uživatelé služeb oddělení neklid neučili respektu k drogově závislím, v této oblasti je péče asi nejhorší, ti lidé opravdu nevypadají dobře, ale já v tomto směru nikoho nesoudím, jen jsem rád že mám více štěstí.
Také nemám rád kritiku drogově závislích a lidí v horším zdravotním stavu či ve větší sociální nouzi.
S prominutím, děvčata mají někdy mnohem lepší péči, pokud se líbí lékaři, je to přirozené.
Bohužel chápu obě strany, personál i pacienty, ale jsem pacient a definuje na které straně jsem.
Děkuji, mě to vyjádření vlastně také vadilo, jen jsem to přešel.
Při hospitalizaci na akutním oddělení nikdo nevypadá dobře, a drogová problematika se v ČR neřeší, mé dceři Léčba přinesla jen závislost na lécích, takže to chápu.
S pozdravem Martin Žežulík
21. 8. 2024 v 22:58
SOS: Tak to jsem ráda, že jsme si to vyjasnili, tohle bylo právě to, co mě nejvíc vytočilo, protože v letech 2010 – 1018 jsem si tam fakt prošla peklem, několikrát mě tam málem zabili z jejich blbosti a příšerného chování a absolutnímu despektu k člověku, tolik ponižování a útrap jsem ještě nezažila. Sice chápu, že zakladatel mohl mít v ÚVN nějaké problémy, nechci to zas shazovat, ale prostě oproti tomu, co se dělo do toho roku 2019 na pavilonu 27 přízemí, mi to přijde jako „nebe a dudy“. V ÚVN se tedy péče postupně trochu zhoršila, jak přišli noví lékaři a tak, ale i tak se ke mě chovali slušně a sestry a bratry jsem tam měla ráda. A to jsem tam byla na izolaci opakovaně. Ale třeba benzodiazepiny, jak si autor stěžuje, že v ÚVN na HPO nedávají, tak mně je odmítli dávat i na pavilonu 36 a dávali mi místo toho naprosto neúčinná stará antipsychotika, takže to mi jako nějaké pochybení nebo trauma z ÚVN nepřijde. A i sestry jsou jen lidi, mohly mít den blbec, ale na pavilonu 27 přízemí do roku 2019 byl střední zdravotnický personál pořád hrozný, agresivní, nikdo si nechtěl ani chvilku promluvit, jen nacpat léky, přikurtovat, zamknout a mít klid. Ale pak mě překvapilo, že některý personál se po změně primáře v přístupu k pacientům docela změnil, nezůstali tam naštěstí všichni ti samí, hodně se tam personál obměnil, ale i ti původní se už chovali lépe a i si třeba s pacienty povídali, když byl čas. Tak snad se ta psychiatrie bude posouvat k lepšímu, i když asi pomalými krůčky.
24. 8. 2024 v 17:40
Ahoj, tady autor článku, po přečtení komentářů jsem si uvědomil, že jsem to trochu nedomyslel s tou 27čkou, v době kdy jsem tam byl já (2022-teď) je to opravdu s primářem Pávem jedno z těch lepších oddělení ale nezažil jsem cokoliv před tím takže se omlouvám pokud jsem urazil. Článek jsem psal po sebevražedném pokusu absolutně nasraný a taky jsem to bral ze zkušenosti, že pokud jsem byl na 27 nebo už 36 tak tak teď spíše směřují lidé, kteří mají poškození mozku (mentální retardaci) nebo lidi s demencí, čímž je taky nechci urazit ale je to co toje, většinou jsem na 36tce byl jediný pacient se kterým se dalo jednat v klidu, popřípadě po zaléčení psychózy další 3 lidé max, jo a ještě jsem byl na chlapském oddělení kde je to často drsnější co jsem si povídal s personálem. Každopádně chápu že pokud je pravda to co se dělo před změnou vedení tak to muselo být peklo na zemi. Doufám, že už bude jen lépe :).
25. 8. 2024 v 16:57
Ahoj AUTOR ČLÁNKU, jo opravdu se léčba na „neklidu“ hodně změnila a k lepšímu, což jsem ráda a tys tam zažil už jen ta „lepší“ období, prostě do toho roku 2019 to bylo šílený a sama jsem tady vypovídala svůj příběh po pravdě a znám i několik autorů dalších příběhů tady a taky vím, že popisují pravdu. Proto mě to naštvalo, že nám nevěříš, já z toho mám posttrauma dodnes, co se tam dělo.
Jinak se ale omlouvám taky, já zas svůj první komentář psala v (hypo)mánii, tak jsem byla dost rozjetá a nabroušená.
Jako máš pravdu, že na pavilonu 36 je i dost lidí s mentální retardací a bylo tam i několik starších se demencí, když jsem tam byla a pak hodně drogově závislých, ale zas když si to vezmeš, tak nikdo z nich by asi nebyl úplně schopný napsat ty příspěvky, které tady jsou od roku 2019 a popisují minulost pavilonu 27 přízemí.
Já se tam ale setkala i třeba s dost lidmi s HPO a schizofrenií, takže nejen ty předešlé diagnózy. Každopádně snad se celkově léčba nejen v PNB a na pavilonu 36 bude ubírat k lepšímu. Držím palce, ať je tobě lépe a nemusíš tam ale končit.
27. 8. 2024 v 9:00
Rozezlená pacientka: Je hodně špatné, co jste tehdy na pavilónu 27 zažila. Posttrauma mne nepřekvapuje.
21. 10. 2024 v 10:00
Ahoj já mám pocit že tě znám. Vůbec jsem netušila čím sis prošel a je mi z toho tak smutno. A to že Tě svět nechce není pravda. Jestli píšu člověku kterého znám tak já tě potřebuju. Jestli bude třeba budu se o tebe starat ve dne v noci pořád.
Věřím že to musí být těžký, příšerný ale prosím nezabíjej se. Kvůli mě kvůli mámě kvůli rodině… Myslím na tebe každou hodinu pořád. Prosím… nevadí mi že máš HPO . Prosím.
P.S. Jestli píšu někomu jinému moc se omlouvám ale platí to samé nezabijej se <3
18. 12. 2024 v 22:00
Ahoj, jsem Petr a Julii v rodině mám ale s V a ne T pokud je tvůj otec Martin tak to je malý svět.
Moc děkuji za hezký komentář protože to co jsem zažil od napsání toho článku tak všechno před tím nebylo skoro nic.
Pokud chceš tak mám číslo 608 207 817.
Tak se měj hezky
28. 12. 2024 v 23:02
ahoj tak Ty sice nejsi koho jsem myslela ale na tom nezáleží přeju Ti brzké uzdravení měj se pěkně ahoooj
P.S. píšu z jiného počítače
20. 1. 2025 v 8:56
Co je domov? Bezpečné místo. Jak působí chybějící bezpečné místo :
https://revueprostor.cz/rubinove-strevice-nestaci?
fbclid=IwY2xjawH63G9leHRuA2FlbQEwAGFkaWQAAAYFstZoLgEdnGeSLM49g40M_6NkeuoSlwhnd9PRNS9tPUggRvTf8G1mvJat5f6k7KJ8_aem_0YBURFiEymTN4j3y_17I8g